Boka

Boka

Redo att boka?

Det gör du helt rätt i, så tveka inte. Skicka en förfrågan genom att fylla i formuläret nedan. Vi svarar snabbt och senast inom 24 timmar. 

Notera att förfrågan inte är bindande, så Ni är självklart välkomna med en spontan förfrågan. Det är först när vi kommer överrens om bokningen och Ni får en bokningsbekräftelse som gäller. Då garanterar Ni bokningen med en bokningsavgift / depositionsavgift. 
Skriv gärna lite om Er själva i rutan "Övrigt" nedan.

Varmt välkomna med Er förfrågan!

 
 
 
 
 
 
Transfer från Bangkok eller Huan Hin
Moped
Saleng
Annan förfrågan, specificera i rutan "Övrigt" nedan
 
 
Ja, jag/vi som hyr är införstådda med och medger hyresvillkoren.
 
 

Priser


Lågsäsong

april-september

Månad     9 000:- SEK 

Vecka      2 500:- SEK 

Dygn          400:- SEK


Högsäsong

oktober-mars

Månad   10 800:- SEK 

Vecka      3 000:- SEK 

Dygn          500:- SEK


Toppsäsong

16 dec - 12 jan

Månad   12 600:- SEK 

Vecka      3 500:- SEK 

Dygn          550:- SEK

 


Hyresvillkor / Övrigt:


  • Längre hyra: Hyra en månad (4 veckor) ger
    10% rabatt på ordinarie veckohyra (se ovan).
    Vid längre vistelser över två månader så utgår ytterliggare 10% rabatt på månadshyran

  • Minimum hyrestid är en vecka under lågsäsong samt två veckor under högsäsong/toppsäsong

  • Max antalet gäster är begränsat till fyra vuxna, alternativt två vuxna och tre barn.

  • En bokningsavgift / depositionsavgift om motsvarande 20 % av den totala hyreskostnaden (dock lägst 2000:- sek) tas ut och skall betalas senast sju dagar efter det att att bokningen bekräftas. Denna avgift betalas ej tillbaka vid en eventuell avbokning, men dras självklart av på slutpriset, vilket skall vara betalt senast 30 dagar innan tillträde.

  • Vi tar emot banköverföring, kontoöverföring samt swish. Om Ni väljer att betala kontant, så är valutor som SEK, EUR, USD och THB gångbara. 


  • Städning sker var 14 dag, vilket ingår i din hyra.
    Dock så tillkommer en avgift för slutstädning på 200:- SEK

  • En avgift för el och vatten tillkommer. Beroende på hur mycket Ni förbrukar och hur mycket a/c Ni utnyttjar, men ca. 80 - 150:- SEK / vecka.
    (tänk på att a/c drar mycket ström)

  • Sängkläder, lakan, handdukar, badlakan ingår i hyran, men Ni betalar själva för sluttvätten.

  • I hela lägenheten råder totalt rökförbud.

  • En olycka händer lätt. Meddela oss omgående om något går sönder så att vi kan åtgärda det innan nästa hyresgäst tillträder.

  • Om Ni väljer att hyra Saleng av oss, så ska den framföras av vuxna personer (särskilda villkor gäller)

  • För övriga frågor och villkor; se nedan
    "Vanliga frågor och svar" eller kontakta oss.

Vanliga frågor och svar

Fråga:     När är den bästa perioden på året att åka till Thailand och Huay Yang?

Den vanliga högsäsongen för Thailand generellt är oktober till mars. Då är klimatet väldigt behagligt och de korta regnperioderna färre. Temperaturen är runt 27-32 grader. Dock så är det alltid säsong enligt vårt tycke. Om man väljer att åka på den "svenska sommaren" kommer man märka ett helt annat lugn, vilket många uppskattar. Det är som varmast i april-juni, ca. 29-35 grader.

Vi själva åker till Thailand året om, oavsett månad.


Fråga:     Vi har varit i Huay Yang tidigare och varit väldigt nöjda. Vad gör Er lägenhet så bra och varför ska vi boka hos Er?

Grattis säger vi och välkommen tillbaka till Paradiset. Oavsett var och med vem Ni bokar hos så kommer Ni att få en fantastisk vistelse i Huay Yang. Vad vi bland annat kan erbjuda är en bra och snabb service och tillgänglighet. Såväl på plats som på mail, sms och telefon. Vår lägenhet ligger i ett väldigt lugnt område, bara ett stenkast från havet och den nästintill oändliga stranden. Vi hjälper dessutom gärna till med förmedling och tips på såväl flygresor och flygbolag, transfer, utflykter och andra önskemål som kan uppkomma. Vi har dessutom förmånligt rabatterade priser vid längre vistelser.



Fråga:     Vi är inte så resvana och vet inte hur vi ska gå tillväga med att boka resan?

Inga problem, vi hjälper gärna till. Vi har stor erfarenhet av att resa och hjälper Er från allt till att välja flygbolag, transfer, boende, utflykter etc. Förhoppningsvis får Ni snart upp intresset av hur spännande och roligt just själva planeringen av resan och äventyret är.



Fråga:     När måste vi senast boka och betala?

Det är alltid bra att vara ute i god tid, framförallt under högsäsong och toppsäsong. Vissa bokar för nästa år redan när dom kommit hem.

För förfrågan om tillgänglighet och bokning så är Ni varmt välkomna att ta kontakt med oss via mail, helst enligt ovan bokningsformulär. Det går givetvis bra att vara spontan, så tveka för att höra av Er med en förfrågan även om det är i senaste laget. Är det ledigt så hjälper vi Er gärna.

En bokningsavgift / depositionsavgift om motsvarande 20 % av den totala hyreskostnaden (dock lägst 2000:- sek) tas ut och skall betalas senast sju dagar efter att bokningen och vår överenskommelse bekräftas. Denna avgift betalas ej tillbaka vid en eventuell avbokning, men dras självklart av på slutpriset, vilket skall vara betalt senast 30 dagar innan tillträde. Alternativt att hela avgiften betalas på en gång om tillträdet är tidigare än 30 dagar från bokningstillfället.


Fråga:     Vad händer om något går sönder under tiden vi nyttjar lägenheten?

En olycka händer lätt, och vi tror inte att någon har sönder något för skojs skull. Vi är därför noga med vem och vilka som bor i vår lägenhet, därför ser vi gärna att Ni berättar lite om Er själva i samband med bokningen. Vissa saker slits dock i ett hushåll, det är oundvikligt, och givetvis står vi för allt vanligt slitage. Därför är det viktigt att vi har en bra kommunikation under tiden ni nyttjar vår lägenhet. Ibland händer oförutsedda händelser som snabbt måste åtgärdas, därför är det viktigt att vi också får reda på detta direkt, så att vi kan lösa detta så snabbt som möjligt. Exempelvis om en av a/c-anläggningarna går sönder så måste den åtgärdas omgående. Vi har kontakt med fastighetsskötare på plats för sådana här typer av händelser, och så länge det är ett normalt slitage så står vi för den här typen av kostnader. Är det så att husgeråd, porslin etc. går sönder så är det inga utgifter att prata om, men meddela oss gärna så att vi vet och kan tillse att nytt kan köpas in. Är det så att Ni åsamkar skador på fastigheten, lägenheten, inventarier etc. och är vållande på grund av oaktsamhet så blir Ni betalningsskyldiga för detta. 


Fråga:     Hur rekomenderar Ni att vi gör med växling av pengar?

Vi reser väldigt mycket själva, och vårt bästa tips är att kontinuerligt ta ut pengar bankomat (ATM) på plats. Så gör vi själva vart än i världen vi reser. Växlingskontoren hemma i Sverige ger relativt dåliga kurser och tar också ut en avgift. Det brukar vara ett maxbelopp om 20 000 THB / uttag i de thailändska bankomaterna, och det tillkommer oftast en serviceavgift på ca. 200 THB / uttag oavsett uttagsbelopp. Vi rekomenderar att Ni tar ut pengar utan att acceptera en fast växlingsavgift direkt i bankomaten. Det finns bankomater i byn, men det kan vara skönt att ha kontanter de första dagarna, så därför brukar vi ta ut pengar direkt när vi landat på Bangkoks flygplats.


Fråga:     Finns det wi-fi och hur fungerar det med mobiltelefon?

Det finns ett flertal wi-fi på Vanravi Residence som man når från vår lägenhet, gymet, poolområdet etc. och uppkopplingen är oftast bra.

Er mobiltelefon fungerar som vanligt i Thailand, men vi rekomenderar starkt att man ser över vilken operatör man har och vad som gäller för användning i Thailand. De flesta svenska operatörer erbjuder bra lösningar idag, och de flesta ger också möjlighetn att ta med surfpotten till Thailand. Vi själva surfar t.ex. som vanligt med våra telefoner i Thailand på våra svenska abonnemang. 

Vill Ni ringa elle sms:a under tiden Ni är i Thailand så rekommenderar vi att Ni använder Er av exempelvis Messenger eller Whats App. Då ringer Ni med datatrafik och bli således inte debiterade för dyra samtalskostnader. Detta förutsatt att Ni har en surfpott som gäller i Thailand. Det går också att köpa thailändska mobilabonnemang. Hör av Er så hjälper vi till med tips och råd.